
Social media, agendabeheer, offertes maken, boekhouding of automatiseringsvraagstukken? Virtueel assistent Adela Nykiel (34) heeft het allemaal, en nog veel meer, in huis. Naast haar werk in het Albert Schweitzer Ziekenhuis als projectondersteuner en ICT-medewerker, heeft de ervaren duizendpoot sinds kort haar eigen bedrijf: Assist by Adela. “Ondernemers helpen en problemen oplossen? Ik hou ervan.”
Ervaring op veel verschillende gebieden heeft Adela in overvloed. Ze werkte in de reiswereld, als verkoper binnendienst, op een klantenservice en in de automatisering. Hoewel ze het prima naar haar zin heeft bij het Albert Schweitzer Ziekenhuis, was het idee om voor zichzelf te beginnen er al een tijdje. Een televisieprogramma zorgde ervoor dat het idee in een stroomversnelling kwam. Met Assist by Adela als resultaat.
Bestemming X
“Ik hou van reizen en van avontuur. Toen de oproep van RTL voorbijkwam voor deelnemers voor Bestemming X, heb ik me aangemeld. Bij dit televisieprogramma reisde ik samen met negen anderen vier weken lang in een geblindeerde bus door Europa. Iedere aflevering maakten we los van elkaar een inschatting waar we waren. Dit door het doen van opdrachten en spellen. Degene die het verst van de daadwerkelijke locatie af zat, moest het spel verlaten. Ik meldde me aan, eigenlijk gewoon voor de grap. Waarom zouden ze mij kiezen uit zoveel inzendingen? Maar tot mijn grote verbazing werd ik ineens gebeld voor een casting en uiteindelijk ook geselecteerd. Het werd de ervaring van mijn leven. Als het kon, zou ik zo weer meedoen.”
Grenzen verlegd
“Ik heb ontzettend veel geleerd tijdens Bestemming X. Ik heb mensen ontmoet die ik anders nooit had leren kennen. Het was een mindfuck, maar geweldig. Ik heb mezelf leren kennen en grenzen verlegd. Het heeft mij laten inzien dat er meer is in het leven dan de dagelijkse gang van zaken. Ik ben vierde geworden en baalde als een stekker toen ik eruit lag. Maar het besef was er meteen: het was tijd om werk te gaan maken van mijn droom. Doen waar ik goed in ben en waar ik voldoening uit haal met de vrijheid om op afstand te kunnen werken. Virtuele dienstverlening sluit hier perfect bij aan.” Tot slot: “Voor wie meer wil weten wat ik kan betekenen? Ik nodig je van harte uit voor een kop koffie en een eerste kennismaking.”