De gemeenten Dordrecht, Papendrecht, Alblasserdam, Hardinxveld-Giessendam, Hendrik-Ido-Ambacht, Sliedrecht, Zwijndrecht en OZHZ, DG&J en Sociale Dienst in de regio Drechtsteden zitten te springen om nieuwe medewerkers. De gemeenten hebben daarom besloten om gezamenlijk in te zetten op het aantrekken van nieuwe medewerkers.
Op 15 januari is de eerste campagne gelanceerd, deze is specifiek gericht op het aantrekken van financieel talent. Met als doel de lokale overheid krachtig te profileren als werkgever, wordt er gekozen voor een collectieve benadering onder de vlag van Smart Delta Drechtsteden. Allemaal om te laten zien dat Smart Delta Drechtsteden een aantrekkelijkheid en kansrijke regio is om te werken.
Voordelen van samenwerken
Het gezamenlijk voeren van een personeelswervingscampagne onder één overkoepelende afzender is zeldzaam, zeker binnen de overheid. In de Drechtsteden-regio zien wij alleen de voordelen. Bas Burger, Manager HR Gemeente Dordrecht geeft aan: “Door hierin samen op te trekken kunnen we ons nog beter laten zien in de eigen regio als de aantrekkelijke werkgevers die we zijn. Bovendien zien potentiële sollicitanten dat lokale overheid in de onze regio onderling hecht verbonden zijn. Dit levert hen het voordeel op van extra doorgroei- en ontwikkelmogelijkheden. En hoe mooi is het om in je werk ook impact te kunnen maken op je eigen woon- en leefgebied.”
Toekomstplannen
In de wervingscampagne gaat het alleen om vacatures binnen de lokale overheid in de regio. De overheid wil in de toekomst graag campagne voeren samen met bedrijfsleven en onderwijs. Zij hebben ook vacatures die vervuld moeten worden, dit zorgt weer voor een bredere welvaart in de regio. Er staat daarom ook een gezamenlijke stand op de Nationale Carrièrebeurs eind maart in de planning. Ook is het plan om op termijn gezamenlijke een banenbeurs binnen de regio Drechtsteden te organiseren.
Lees het gehele artikel van Smart Delta Drechtsteden hier.