Nieuw op WeDo: Club Zero

Geplaatst op 30 september 2022

Club Orange is al meer dan 7 jaar een grote speler in de online drankenmarkt. Na de zeven labels Club Champagne, Club Gin, Club Rum, Club Vodka, Club Whisky, DrankCadeau en BBQCadeau wordt er nu een achtste label toegevoegd. Een gezond, bewust en duurzaam concept, namelijk Club Zero.

Al een aantal jaren stijgt het gebruik van alcoholvrije drankjes flink. In 2014 zagen we dat 17% van de Nederlanders minimaal één keer per maand een alcoholvrij biertje drinkt. Dit percentage is elk jaar gestegen tot 52% in 2021. Dit is zelfs meer dan een speciaal biertje met alcohol, want dit was 48% in 2021. Ook wijnboeren zijn steeds meer bezig met het produceren van alcoholvrije wijnen. Druiven worden eerder geplukt waardoor er minder suiker in zit dat omgezet wordt naar alcohol.

Wilfred Stomp, één van de eigenaren, ziet dat mensen steeds gezonder en bewuster gaan leven. De coronacrisis speelt hier volgens hem ook een rol. Hetzelfde was te zien in de vlees- en tabaksindustrie. Door een ruim en aantrekkelijk aanbod alcoholvrije drank aan te bieden is Club Orange de overheid voor volgens Wilfred Stomp.

Rolf Bergman, mede-eigenaar, ziet dat het imago van alcoholvrij steeds beter wordt. Vroeger is alcoholvrij bier afgemaakt door Youp van ’t Hek, maar tegenwoordig zijn er steeds betere producten en alternatieven. Zo kan gedacht worden aan cocktails. Er worden steeds meer alternatieven zonder alcohol gemaakt, de mocktails. Club Orange streeft ernaar om deze mocktails bij de klanten te krijgen als een totaalpakket.

Club Zero biedt dé oplossing voor mensen die bewuster en gezonder willen leven, in verwachting zijn of veilig naar huis willen rijden. Niet alleen bier en wijn, maar ook alcoholvrije gin, rum, vodka en whisky. Wie had dat ooit gedacht? Daarnaast staan er ook leuke recepten online voor mocktails, zodat jij thuis zelf aan de slag kunt gaan!

Ben je geïnteresseerd? Probeer dan eens eerst één van de proefpakketten van Club Zero.