Jeroen de Bruin (1975) is een geboren en getogen Dordtenaar. Al meer dan 24 jaar bevindt hij zich in het hart van de – zichzelf steeds vernieuwende – creatieve industrie en hij geniet van de gedachte dat hij nooit uitgeleerd is. Hij heeft veel expertise in retail reclame en heeft internationaal carrière gemaakt in de wereld van loyalty marketing. Momenteel is hij Hoofd Marketing & Creatie bij Craze in Breda, bekend van onder andere de Moestuintjes van Albert Heijn, de Boerderijmini’s van Lidl en de Superinsecten van de HEMA. Daarnaast is hij als zelfstandig Creatief Strateeg actief onder de naam Kyck.
Jeroen heeft zijn bedrijf Kyck genoemd omdat hij vroeger tegenover de molen Kyck over den Dyck aan de Noordendijk woonde, maar de betekenis gaat verder dan alleen een nostalgische verwijzing. De naam ‘Kyck’ is ook een knipoog naar het moderne woord ‘kijk’. Het betekent hetzelfde, maar is bewust anders geschreven en dat symboliseert de unieke manier waarop Jeroen naar de wereld kijkt en hoe hij marketing- en communicatievraagstukken benadert. Hij kijkt anders dan anderen, met een scherp oog voor detail en een creatieve geest die nieuwe perspectieven verkent.
Bij Kyck draait het om meer dan alleen observeren; het gaat om actie. Jeroen kyckt, luistert, stelt vragen en komt met innovatieve ideeën die jou op een eenvoudige manier snel én structureel verder helpen. Simpele en effectieve ideeën bedenken, dat is waar hij goed in is. En daarna komt eigenlijk het allerbelangrijkste; een perfecte uitvoering. Want een goed idee slecht uitvoeren, is een slecht idee.
Jeroen hecht veel waarde aan transparantie en eerlijkheid en heeft daarom een duidelijke belofte opgesteld: “Alles wat ik doe moet een aantoonbare bijdrage leveren aan het resultaat en daar word ik graag op afgerekend. Of het nu om een merk, product, dienst of boodschap gaat, ik maak alles zo aantrekkelijk mogelijk. Voor een zo groot mogelijke doelgroep of een hele specifieke. Ik zorg ervoor dat mijn klanten goed voor de dag komen en beter verkopen”.
Duurzaamheid
Naast zijn creatieve werk houdt Jeroen zich al meer dan 6 jaar vol overtuiging bezig met duurzaamheid. Zijn expertise ligt voornamelijk in het gebruik van biobased en biodegradeerbare kunststoffen in productieprocessen, evenals het bereiken van klimaatneutraliteit voor bedrijven en het aansluiten bij initiatieven zoals het Science Based Targets initiative (SBTi). Hoewel dit niet de kernactiviteit van kyck is, voelt Jeroen de sterke behoefte om bedrijven die meer willen weten over deze onderwerpen op weg te helpen. Hij gelooft sterk dat we alleen samen de wereld groener kunnen maken en handelt vanuit deze overtuiging. Jeroen is vastberaden om zijn kennis en ervaring te delen om anderen te inspireren en te motiveren bij te dragen aan een duurzame toekomst.
Wil je meer weten over Jeroen en/of gewoon eens vrijblijvend sparren over creativiteit of duurzaamheid, stuur dan een mailtje naar jeroen@kyck.nl of bel naar 06-42654593. Kijk ook eens op zijn website.