De gemiddelde Nederlander zit zo’n 107 minuten per dag op social media. Of je nu freelancer bent of een onderneming runt, social media is een goed medium om te communiceren met je klanten. Maar hoe blijf je als bedrijf online zichtbaar en welke platforms zet je hiervoor in? Om hierachter te komen, geven wij je wat tips hoe jij het maximale uit je social media kunt halen!
Juiste platform
Het is belangrijk om te beginnen met het bepalen van je doel. Wat wil je bereiken op social media? Wil je graag in contact komen met potentiële klanten of wil je meer bekendheid creëren? Zodra je voor jezelf duidelijk hebt wat je doel is, kan je gaan bepalen waar deze doelgroep zich bevindt. Het is natuurlijk belangrijk om actief te zijn op de platformen waar jouw (potentiële) klanten zich bevinden.
Niet te veel
Veel ondernemers gaan de mist in, door elke dag iets te posten omdat ze bang zijn, dat ze anders niet relevant zijn. Dit is echter niet waar! Consistent twee posts per week op 1 of 2 kanalen plaatsen, vergroot je geloofwaardigheid bij jouw doelgroep.
Vooruitplannen
Door de handige tools is het mogelijk om je social media content vooruit te plannen. Dit kan bijvoorbeeld met Meta Business Suite. Dit zorgt ervoor dat je consistent blijft en gemakkelijk vooruit kan werken. Door vooruit te plannen krijg je meer overzicht wat ervoor zorgt dat je minder druk voelt om te ‘moeten’ posten.
De kracht van herhaling
Soms is het recyclen van content een doeltreffende manier om meer uit je content te halen. Door te kijken welke blogs of posts er goed bekeken zijn, hier nieuwe cijfers, feiten en inzichten toe te voegen heb je weer relevante content. Zo bespaar je tijd, boost je je SEO en creëer je herkenbaarheid. Het herhalen van content versterkt de kracht van herkenbaarheid.
Lees het gehele artikel van het ondernemersklankbord hier.